Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Το ΝΒΑ ποτέ δεν ήταν καλύτερο..

Ο Ισπανός Jesus Bueno, παλιός παίκτης και στέλεχος της Ισπανικής Ομοσπονδίας, κατέχει τη νευραλγική θέση του Αντιπροέδρου του ΝΒΑ σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή. Είναι ο πλέον κατάλληλος να μιλήσει για την ανάπτυξη του αθλήματος εντός και εκτός των γραμμών, να αναλύσει την παγκοσμιοποίηση του παιχνιδιού και να συγκρίνει τις εποχές. Δεν κάνει μόνο αυτό. Αποθεώνει τον Steph Curry και εξηγεί τι πρέπει να κάνουν οι ευρωπαϊκές ομάδες για να κλείσουν την ψαλίδα. Ακόμη μιλάει για το ενδεχόμενο να γίνουν Global Games στην Ελλάδα και απαντά στο αν θα δούμε σύντομα χώρα από την Ευρώπη στο ΝΒΑ.


Και η παρακάτω συνέντευξη είναι μόνο μια μικρή γεύση για τα όσα θα εξηγήσει στο Game Changer, το πρώτο αθλητικό συνέδριο που διοργανώνει η 24 Media, στις 18 Απριλίου στο ΧίλτονΤο συνέδριο Game Changer In Sports διοργανώνεται από την 24MEDIA σε συνεργασία με την εταιρεία επικοινωνίαςSYMEON G. TSOMOKOS.

Ποια ήταν η καλύτερη εποχή του ΝΒΑ; Τα 80s; Τα 90s; Η σημερινή; Από την άποψη μάρκετινγκ, φιλάθλων, business;

Το ΝΒΑ έχει σπουδαία ιστορία. Χωρίς αμφιβολία τα 80s με τους Lakers και τους Celtics, με το σπουδαίο ταλέντο του Magic και του Bird πήγε το παιχνίδι σε ένα άλλο επίπεδο. Στα 90s είχαμε τον Jordan και τους Bulls, που ήταν επίσης μια σπουδαία ιστορία και συνέδεσε περισσότερους φιλάθλους με το άθλημα, αλλά χωρίς αμφιβολία ποτέ δεν ήμασταν καλύτεροι από ότι τώρα. Η παγκοσμιοποίηση του παιχνιδιού, οι τηλεοπτικές παραγωγές, τα social media... Οι φίλαθλοι σ' όλον τον κόσμο ζουν την εμπειρία του ΝΒΑ, ο κόσμος αλληλεπιδρά μαζί μας, με τι ς ομάδες και τους παίκτες σε καθημερινή βάση, κάτι που δεν ήταν δυνατόν να γίνει παλιά. Και πάνω από όλα οι ομάδες και οι παίκτες που βρίσκονται στο παρκέ αυτή την εποχή είναι υπερβολικά ταλαντούχοι και ο κόσμος χάρις στην προηγμένη τεχνολογία μπορεί να τους απολαύσει με περισσότερους τρόπους και περισσότερο από ποτέ. Κι αυτό είναι κάτι πολύ καλό για τη δική μας δουλειά.

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των social media στην επέκταση του ΝΒΑ σε όλον τον κόσμο;

Παίζει ένα τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη μας. Κατά τη διάρκεια του All-Star Weekend στο Toronto ανακοινώσαμε ότι φτάσαμε το 1 δισεκατομμύριο followers (της λίγκας, των ομάδων και των παικτών) σε όλες τις social media πλατφόρμες. Είμαστε το πρώτο αθλητικό brand που το πετυχαίνει. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι τα social media αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους παίκτες, τις ομάδες και τη λίγκα να αλληλεπιδρούν με τους φιλάθλους και να τους επιτρέπει να μοιράζονται αυτή την εμπειρία.

Ποιος είναι ο στόχος του ΝΒΑ; Περισσότεροι φίλαθλοι ή πιο πιστοί φίλαθλοι;

Ο στόχος μας είναι η ανάπτυξη του μπάσκετ. Να μοιραζόμαστε το πάθος μας για το παιχνίδι και τις αξίες του σε όλο τον κόσμο. Χωρίς αμφιβολία το να το κάνουμε αυτό θα αυξήσει τον αριθμό των φιλάθλων που ακολουθούν το ΝΒΑ. Είναι κλειδί για μας να απολαμβάνουν το παιχνίδι όλοι οι φίλαθλοι, οι φανατικοί, οι περίεργοι, οι περιστασιακοί. Δουλεύουμε σκληρά με την τηλεόραση, αλλά με την TV, το Digital, το licensing και το marketing για να δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους φιλάθλους. Και θέλουμε να υποδεχθούμε όλων των ειδών τους φιλάθλους.

Είναι ο Steph Curry ευλογία για το ΝΒΑ; Εννοώντας ότι είναι ένας σούπερ-σταρ της διπλανής πόρτας. Ένας "θνητός" που κυριαρχεί μιας πολύ αθλητικής λίγκας, ένας παίκτης που ο κόσμος μπορεί να συνδεθεί;

Ο Steph είναι ένα δώρο για το μπάσκετ και το ΝΒΑ και κάνει κάποια απίστευτα πράγματα στο παρκέ, να μοιάζουν τόσο φυσιολογικά. Αλλά δεν είναι. Φυσικά τα παιδιά μπορούν να συνδεθούν μαζί του, επειδή δεν είναι ο ψηλότερος ή ο πιο δυνατός άνθρωπος στη λίγκα, αλλά αντίθετα μοιάζει με έναν καθημερινό άνθρωπο. Αλλά πίσω από το παιχνίδι του υπάρχει πολύ σκληρή δουλειά και αφοσίωση να φτάσει εκεί που βρίσκεται τώρα. Είναι πηγή έμπνευσης για τους φιλάθλους και εκπροσωπεί πλήρως τις αξίες αυτής της λίγκας. Είμαστε πολύ τυχεροί που τον έχουμε.

Μπορούμε να πούμε ότι το ΝΒΑ έχει γίνει μια διεθνής λίγκα;

Σίγουρα. Αυτό υπήρξε και το όραμα μας τα τελευταία 20 χρόνια. Να είμαστε η πρώτη παγκόσμια λίγκα. Υπολογίζουμε ότι έχουμε 700 εκατομμύρια φιλάθλους σε όλο τον κόσμο και αυτό σημαίνει ότι το 60% βρίσκεται εκτός των ΗΠΑ. Είμαστε χωρίς αμφιβολία μια διεθνής λίγκα.

Πόσο κοντά είναι οι δύο κόσμοι; Το ΝΒΑ και η Ευρώπη; Φαντάζεστε μια ευρωπαϊκή ομάδα να παίζει στις ΗΠΑ;

Πιστεύω ότι το μπάσκετ στην Ευρώπη αναπτύσσεται ραγδαία την τελευταία 10ετία. Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 50 Ευρωπαίους και πάνω από 100 διεθνείς παίκτες συνολικά. Αυτό είναι κάτι που δεν θα βλέπαμε πριν από 15 χρόνια. Το παιχνίδι γίνεται διαρκώς παγκόσμιο, το ίδιο και το ταλέντο. Είναι το φυσικό μονοπάτι και είμαστε πολύ χαρούμενοι που το ακολουθούμε. Τώρα σε ότι αφορά τις οάδες και τις λίγκες νομίζω ότι μιλάμε για δύο διαφορετικά οικονομικά συστήματα, τα οποία διαφοροποιούν τις λίγκες. Το ΝΒΑ για παράδειγμα είναι ένα κλειστό πρωτάθλημα, έχουμε το ντραφτ, ένα σημαντικό στοιχείο που επιτρέπει σε όλες τις ομάδες να είναι ανταγωνιστικές, έχουμε το salary cap, μοιραζόμαστε 50-50 τα έσοδα με τους παίκτες. Οπότε μιλάμε για δύο διαφορετικά μοντέλα.

Έχουμε συμφωνία με την Euroleague, με την οποία παίζουμε φιλικά παιχνίδια. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτή τη συνεργασία. Δεν μπορώ να δω τώρα κάποιο σενάριο που θα επιτρέπει σε μια ευρωπαϊκή ομάδα να παίζει στο ΝΒΑ. Αλλά ας το δούμε στο μέλλον, όταν θα υπάρχουν για παράδειγμα περισσότερα γήπεδα στην Ευρώπη στα πρότυπα του ΝΒΑ, καλύτερη δυνατότητα μεταφοράς κτλ. Σε κάθε περίπτωση ο κομισάριος Adam Silver έχει πει δημόσια κατά τη διάρκεια των Global Games ότι μια ευρωπαϊκή περιφέρεια θα είχε περισσότερο νόημα από μια και μόνο ευρωπαϊκή ομάδα να παίζει στο ΝΒΑ.

"Η Ελλάδα έχει φανατικούς υποστηρικτές του ΝΒΑ"


Οι Έλληνες φίλαθλοι ανυπομονούν να δουν από κοντά ένα ματς μεταξύ του Ολυμπιακού ή του Παναθηναϊκού και μιας ομάδας του ΝΒΑ. Θα γίνουν σύντομα Global Games και στην Ελλάδα;

Η Ελλάδα είναι μια πολύ σημαντική αγορά για μας. Ξέρουμε ότι το μπάσκετ είναι ένα πολύ δημοφιλές άθλημα και ότι το ΝΒΑ έχει φανατικούς υποστηρικτές στην Ελλάδα. Συν του ότι υπάρχουν και εξαιρετικές ομάδες. Είναι κάτι που φαίνεται πολύ πιθανό στο μέλλον.

Αν μπορούσατε να δώσετε μια συμβουλή στις ευρωπαϊκές ομάδες για να κάνουν ένα βήμα μπροστά και να κλείσουν την ψαλίδα με το ΝΒΑ, ποια θα ήταν αυτή;

Στην Ευρώπη δουλεύουμε πολύ καλά στην παραγωγή ταλέντου, οπότε η πρώτη μου συμβουλή έχει να κάνει με τα γήπεδα. Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο και ότι απαιτεί μια πολύ μεγάλη επένδυση, αλλά αν θέλεις να προσφέρεις μια μοναδική εμπειρία στους φιλάθλους, θα πρέπει να προετοιμάσεις το καλύτερο δυνατό σενάριο: το καλύτερο γήπεδο, τον καλύτερο φωτισμό, την καλύτερη τεχνολογία κτλ Τότε η εμπειρία του γηπέδου και της τηλεόρασης θα αναδείξουν αυτό που προσφέρεις και το μάρκετινγκ θα είναι και αυτό πρώτης τάξης. Αν όμως το γήπεδο είναι παλιό και δεν σου επιτρέπει να κάνεις όλα αυτά, τότε οι ομάδες θα δυσκολεύονται να δημιουργήσουν τις συνθήκες για την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους φιλάθλους, ειδικά στις επόμενες γενιές τους που είναι ακόμη πιο απαιτητικές.

Πηγή: http://nba.sport24.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου